Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2009

KOTHBIRO - Θα βρέξει

Hah
Hahye hahye aye hahye

Om maam na pum imjya
Kothbiro
Ke luru do ketaa-lha
Om maam pum imjya
Kothbiro
Ke luru do ketaa-lha


Hah
Hahye hahye hahye

Yah yebi tom nuguee
Um kuru tili bare made
Kothbiro
Kem luru do ketaa-lha




Kothbiro (Θα βρέξει)

Αούμα ακούς τι λέω
έρχεται βροχή
Γύρνα πίσω το κοπάδι

Φέρτε πίσω τον πλούτο μας

Γιαγέ τα παιδιά
Τι νομίζεις ότι κάνεις;



Έρχεται βροχή
Γύρνα πίσω το κοπάδι




Kothbiro του Ayub Ogada από το Άλμπουμ En Mana Kuoyo.
Βίντεο από την ταινία Επίμονος Κηπουρός

16 σχόλια:

Γιώργος Χατζηαποστόλου είπε...

Καλή Χρονιά Αγαπητή Πόλυ.
Δεν διαβάζω τις μακροσκελείς όσο και εμπεριστατωμένες αναλύσεις ορισμένων επισκεπτών σου σχετικά με τα θέματα των άρθρων σου.Μου αρκούν όσα παρουσιάζεις σε κάθε ανάρτησή σου και δεν είμαι καθόλου ολιγαρκής. Ευχαριστώ που είσαι τόσο ευγενής μαζί τους. Εγώ στη θέση τους θα ανησυχούσα μήπως κάτι δεν πάει καλά "μ' εμένα" και τις "αναλύσεις μου". Πιστεύω πως το blog δεν είναι αμφιθέατρο πανεπιστημίου αλλά ένα δημόσιο βήμα όπου ο κειμενογράφος εκθέτει με χιούμορ και συντομία τις απόψεις του με εύληπτο τρόπο και σε μικρό χώρο.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Γιώργο εύχομαι και σε σένα ο καινούργιος χρόνος να είναι πιο γενναιόδωρος και επιτέλους να δικαιωθούν οι προσπάθειές σου. Σου εύχομαι αντοχή στις δυσκολίες, υγεία φυσικά και φυσικά δικαίωση όπως ανέφερα και πριν.

Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Δυστυχώς δεν είμαι πάντα ευγενής - έχω μιλήσει σαρκαστικά σε σχολιογράφο και το έχω μετανιώσει - αλλά μερικές φορές δεν ξέρω κι εγώ η ίδια τι θέλω.

Παρά το ότι οι αναρτήσεις μου δεν προκαλούν σχόλια θέτοντας ερωτήματα και προκαλώντας συζητήσεις όπως γίνεται σε άλλα μπλογκς που λειτουργούν σαν χώροι δημόσιου διαλόγου, επομένως δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν σχόλια, δεν σου κρύβω ότι δεν μπορώ να ξεπεράσω την ματαιόδοξη αναμονή του σχολίου, σαν επιβεβαίωση ότι το μήνυμα στο μπουκάλι ελήφθη, και όχι μόνο. Χαίρομαι πολύ, ίσως υπερβολικά όταν τα σχόλια είναι θετικά.
Το τριαντάφυλλο δεν γίνεται να είναι όμως χωρίς αγκάθια. Κι έτσι, αναπόφευκτα, πρέπει κανείς να μάθει να δέχεται και τα αρνητικά σχόλια και ακόμα τα σχόλια που εκφράζουν - ίσως πληθωρικά τον σχολιογράφο επισκέπτη του μπλογκ- που κι αυτός όμως με τις δικές του ιδιαίτερες αποσκευές επισκέπτεται το χώρο και αλληλεπιδρά.
Αυτό είναι το τίμημα του να δημοσιοποιείς τις απόψεις σου σε ένα μέσο - δημοκρατικό - όπως το ιντερνετ, που δεν σου βάζει φραγμούς στη δημοσίευση - πατάς απλώς ένα κουμπί: να μη σου αρέσει απαραίτητα η κριτική.
Σιγά σιγά, επειδή οι σχολιογράφοι των πινακίδων είναι όλοι καλών προθέσεων, νομίζω θα έρθει η ισορροπία.

Σ' ευχαριστώ πάντως για την ιπποτική σου υποστήριξη.

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

καταπληκτική μελωδία, έμεινα άφωνος. Καλή χρονιά.

Idom είπε...

ΟΧΙ ΣΤΗ ΦΙΜΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΟΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΟΓΡΑΦΩΝ!

ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ INTERNET!

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΑΚΙ ΤΟΥ ΚΟΜΠΓΙΟΥΤΕΡ, ΣΗΜΕΡΑ, ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ.

(Προώθηση τού μηνύματος από Idom)

Idom είπε...

Παίρνω το θάρρος για χρήσιμη παρέμβαση!

Το μακρινό 1996, τότε που ακόμα τα περιοδικά έβαζαν ως κράχτες ένα CD και όχι άλλα δεκαπέντε περιοδικά, μία μπουρνοζοπετσέτα θαλάσσης και κουπόνια για τη νέα Lumborghini*, το "ΗΧΟΣ & Hi-Fi" είχε μοιράσει μαζί με το τεύχος Δεκεμβρίου μία θαυμάσια συλλογή έθνικ** τραγουδιών, επιλεγμένων από τον Κ. Γιαννουλόπουλο από παραγωγές τής Real World*** ( http://www.realworldrecords.com/ ).
Στη συλλογή, που την είχαν ονομάσει "Ο Κόσμος τής Διαφοράς", βρίσκεται και το καταπληκτικό Kothbiro από τον Ayub Ogada, όπως το linkαρε η Πόλυ.

Αξίζει να πάτε ως τα γραφεία τού περιοδικού και να ζητήσετε κόπια του φωτοφωνικού δίσκου (αν έχει μείνει) ή τουλάχιστον τον κατάλογο με τα τραγούδια που περιείχε.

Idom


* Σωστά, το έγραψα, ξέρω τι λέω...
** Άθλιος όρος, δεν είναι;
*** Εταιρεία leader στο χώρο.

Γιώργος Χατζηαποστόλου είπε...

Φίλε Idom
έχω καιρό να κατέβω σε πορεία διαμαρτυρίας. Νομίζω πως μπορώ να αρχίσω να διαμαρτύρομαι γύρω από το γραφείο με το κομπιούτερ - ύστερα θα κατέβω στο ισόγειο και αν οι συνθήκες το ευνοούν μπορεί να βγω και στο δρόμο. "Ναι" στα μακροσκελή άρθρα των κειμενογράφων που έχουν χιούμορ και κυρίως "γνώθι σ'αυτόν".

βαγγελης ιντζιδης είπε...

Αγαπητή Πόλυ
τι θαυμάσια επιλογή
Πολύ όμορφο και εξαιρετικό.
Σε ευχαριστώ.
Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω απλά θα επισημάνω πως για κάποιους η δημιουργία ενός δημόσιου χώρου ανάρτησης απόψεων (και όχι μόνον) είναι ένα αμφιθέατρο ή ένας χώρος πολιτικής ζύμωσης ή ένας χώρος-εργαστήριο πριν και μετά τη συγγραφή κάποιων περισσότερο ή λιγότερο αναστοχαστικών (λογοτεχνικών ή μη κειμένων)ή...ή...
Εκείνο που είναι ενδιαφέρον είναι το γιατί η μία όποια εκδοχή πρέπει να κυριαρχήσει πάνω στις άλλες και ποιοι και πώς και με ποια ισχύ κανονικοποιούν τι πρέπει και τι δεν πρέπει να είναι κάτι σε ένα μπλογκ.
Κατά τη γνώμη μου πάντα αυτές οι προτάσεις είναι όλες σεβαστές
και για να παραμείνω κι εγώ ευγενής με τη σειρά μου συμπληρώνων πως ο καθένας έχει έναν σκοπό και ένα πάθος. Το κατά δύναμιν λοιπόν
και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Βαγγέλης Ι.
υγ Θα είχες την ευγενική καλοσύνη να με ενημερώσεις - δίχως πρόβλημα - περί τον επιθυμητό αριθμό λέξεων ανά σχόλιο (ώστε να καταλαβαίνω τι θα ήθελες) γιατί εκ των υστέρων δεν θα ήταν και πολύ ευγενικό να ασκείται κριτική
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

βαγγελης ιντζιδης είπε...

βρίσκω πάντως εξαιρετικά και φιλάνθρωπο να ανησυχεί κάποιος για λογαρισμό κάποιου άλλου ως να είναι στη θέση του.
Αυτή την αλληλεγγύη αν διαθέταμε όλοι θα είχαμε μια καλύτερη κοινωνία. Ναι νομίζω αυτό είναι το empathy. Οχι η εμπάθεια αλλά ακριβώς η ενσυναίσθηση.
Ευχαριστώ
Αυτή η χρονιά ξεκινά αισιόδοξα
Πράγματι θα βρέξει
Πόλυ να είσαι καλά
Β.Ι.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Διαγόρα,

νάσαι καλά. Δεν είναι μόνο η μελωδία είναι και το βιντεάκι που τόσο λιτά αποτυπώνει του ποια είναι η σημερινή Κένυα των παραγκουπόλεων και μας αποκάλυψε με την ταινία ένα καινούργιο - πολύ συμπαθές - πρόσωπο - του Τζον του Λε Καρρέ.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Idom,

καλή χρονιά. Δεν νομίζω ότι προσπάθησα ποτέ να σε φιμώσω όσο και αν έχεις κατά καιρούς αποπροσανατολίσει τη συζήτηση με τις "ιδιότυπες" ερωτήσεις σου και τις διαφωνίες σου σε κάποιες από τις οποίες ακόμη δεν έχω απαντήσει.

Το ότι κάποιες φορές λέω ώχ όταν εμφανίζεσαι και ότι στην αρχή που δεν γνωριζόμασταν καλά - τώρα παραγνωριστήκαμε - κινδυνεύαμε να παρεξηγήσουμε τα σχόλια ο ένας του άλλου δεν αποτέλεσε αιτία να μην σε τιμώ με την φιλία μου και την εκτίμησή μου και να μην είμαι ευγνώμων για την παρουσία σου στις πινακίδες. Είπα μάλιστα ότι θα κάνω διατριβή με θέμα την περσόνα σου.

Μην καλείς λοιπον σε διαδηλώσεις, κανείς δεν φίμωσε κανέναν ούτε ετέθη θέμα μήκους σχολίων.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Γιώργο,

Το ¨θα ανησυχούσα μήπως κάτι δεν πάει καλά μ' εμένα και με τις αναλύσεις μου" μου ξέφυγε από την πρώτη ανάγνωση του σχολίου σου στο οποίο ίσως απάντησα πολύ βιαστικά,σχεδόν αμέσως. Φεύγοντας μετά από Αθήνα, δεν πρόλαβα να ξαναμπω στο μπλογκ και να που μπήκαν 6 σχόλια που κάθομαι σε ένα ίντερνετ καφε προσπαθώντας να απαντήσω.
Αυτή η φράση δεν με εκφράζει ειλικρινά και λυπάμαι πολύ που η βιασύνη μου να απαντήσω την άφησε ασχολίαστη. Εφ' όσον το ίντερνετ είναι δημοκρατικό μέσο, το σχόλιο είναι μια άλλη θέση ή αντίθεση που μπορεί να φέρνει σε αμηχανία η δυσφορία τον/την κτήτορα αλλά δεν σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με όποιον γράφει κάτι που δεν μας αρέσει.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Βαγγέλη,

βρέχει καρεκλοπόδαρα εδώ και αν δεν γινόταν μελό θα σου έλεγα "βρέχει και στην καρδιά μου".

Λυπάμαι

βαγγελης ιντζιδης είπε...

Αγαπητή Πόλυ
για να ελαφρύνουμε το βροχερό/υγρό κλίμα ας φανταστούμε πως είμαστε όλες και όλοι σε μια ταινία του Αγγελόπουλου (απροπώ τι πάθος κι αυτός ο άνθρωπος με την υγρασία,την ομίχλη και...τη βροχή: αν κι εγώ θα προτιμούσα το μια νύχτα γεμάτη βροχή (έτσι δε λεγόταν;) της Λίνας Βερτμύλερ).
Ο μόνος λόγος που πρέπει να είμαστε κάπως άβολα απόψε είναι η αναμενόμενη είσοδος των ισραηλινών στρατευμέτων στους πολιορκημένους της Γάζας. Και να σκεφτούμε ότι έτσι δεν υπάρχει ελπίδα συνύπαρξης των δύο λαών.Και να σκεφτούμε πως μάλλον οι ολοκληρωτικοί του Ισραήλ δεν επιθυμούν τελικά τη συνύπαρξη. Να αυτό είναι το αντίστοιχο(;) το ανάλογο (;) κάθε μικρόκοσμου στον μακρόκοσμο της ιστορίας. Η αναλογία της συνύπαρξης.
Κι εμένα βρέχει και στην καρδιά μου
γιατί αν και έχω αφιερώσει πολύ χρόνο στη μελέτη του ναζισμού και του αντισημιτισμού βλέπω τώρα αυτοί που υπέστησαν τα πανδεινα μαζί και με άλλους (ρομά, ομοφυλόφιλους, πολιτικούς κρατούμενους, παιδιά με νοητική υστέρηση και κινητική αναπηρία)να επινοούν την εξόντωση. Αλλά την εξόντωση των ανθρώπων δεν επινόησαν και οι φαρμακευτικές εταιρείες στην Κένυα; (αναφέρομαι στην ταινία με τον Κηπουρό της πολυχρωμίας και της διαφοράς).
Επιχειρώ βελτιώσεις.
Για να δούμε
Να είσαι καλα
Βαγγέλης Ι.
ΥΓ Θα ήταν εξίσου(;)ολοκληρωτικό αν ζητούσαμε την ψήφο των ποιητών για όλα αυτά {αναφέρομαι στο τόσο έξοχο απόσπασμα του βιβλίου σου. ετοιμάζω ανάρτηση επί αυτού).

Idom είπε...

Προς Β.Ι.

" ... αν ζητούσαμε την ψήφο των ποιητών για όλα αυτά {αναφέρομαι στο τόσο έξοχο απόσπασμα του βιβλίου σου. "

Τι; Πώς; Ποιο βιβλίο;;;
Έβγαλε νέο βιβλίο η Πόλυ; Πού είναι; Γιατί μάς το κρατάει κρυφό; Τι μυστικά είναι αυτά;

Δεν αναφέρεστε στις "Μέλισσες", έτσι;

Idom

Idom είπε...

Πόλυ μου γεια χαρά!

Παραγνωριστήκαμε, παραγνωριστήκαμε αλλά ακόμα παρεξηγιόμαστε (με την καλή έννοια)! :-)

ΔΕΝ εννοούσα εσένα όταν έλεγα για φίμωση! Το σχόλιο πήγαινε για τον Γιώργο που δήλωσε αντίθετος στα μακροσκελή σχόλια. Έγραψα συγκεκριμένα "όχι στη φίμωση των μακροσκελούντων σχολιογράφων"!
(Γιώργο κρίνοντας από την απάντησή σου, σε διασκέδασε η φαιδρή μου διατύπωση - αυτός ήταν άλλωστε ο στόχος μου, το καλαμπούρι.)

Δηλώνω, γνωρίζοντας τις συνέπειες τού νόμου ΠΔ/Ν152-34/28.5 πργρ β&ε, ότι ουδέποτε ένιωσα απειλούμενος ή φιμωμένος ή λερωμένος και άπλυτος και παραπεταμένος γράφοντας στις "Πινακίδες από κερί".

Βέβαια το ότι διαφωνεύουμε σε κάποια θέματα είναι γεγονός.
Επίσης αναγνωρίζω ότι συχνά σέρνω την κουβέντα σε άλλους δρόμους από τον κύριο στόχο των αναρτήσεων (πράγμα σπαστικό για τον συγγραφέα του blog - το έχω ζήσει και εγώ), αλλά ΚΑΠΟΙΟΣ πρέπει να κάνει τον ΚΑΚΟ και ΑΝΤΙΠΑΘΗΤΙΚΟ σε ένα blog, έτσι δεν είναι; ;-)

Σχετικά με την διατριβή περί εμού, εύλογο το ενδιαφέρον σου (ουρά περιμένουν οι τελειόφοιτες τής Φιλοσοφικής για να κάνουν την διπλωματική τους επάνω στο άτομό μου), αλλά ο ατζέντης μου έχει ήδη υποσχεθεί στον Χεμινγουαίη τα διακαιώματα για την βιογραφία μου από την ηλικία 0-10, οπότε ίσως πρέπει να συνενοηθείς μαζί του για να καλύψεις άλλη ηλικία.
Σ' ευχαριστώ πάντως.
:-)))

Φιλιά!
Αναμένουμε εκτενή περιγραφή των διακοπών.
Idom

βαγγελης ιντζιδης είπε...

Αγαπητέ Idom
ναι αναφέρομαι στις Μέλισσες
εκείυπάρχει το κεφάλαιο "Η ψήφος των ποιητών" και πάνω σε αυτό έχω να πω πολλά (όπως μερικά είπα στην παρουσίαση του θαυμάσιου αυτού υβριδιακού αφηγήματος της Π.Χ.
Καλή χρονιά
και δημιουργική
Ο Ερνέστο έχει τα δικαιώματά σου...μάλιστα!
:) Β.Ι.Μetissage