Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009

Ιμαρέτ: Συνάντηση με την ιστορία ή ο χορός της Σεχραζάτ στα κυκλικά ερείπια;



Κυκλοφορεί το βιβλίο του Γιάννη Καλπούζου
Το βιβλίο του Γιάννη Καλπούζου Ιμαρέτ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Πρόκειται για ιστορικό μυθιστόρημα όπου μέσα από την προσωπική ιστορία δύο νέων που γεννήθηκαν την ίδια μέρα παρακολουθεί κάποιος μια πολυπρισματική αφήγηση της οικογενειακής ιστορίας αλλά και της ιστορίας της πόλης, της Άρτας του 19ου αιώνα.

Το βιβλίο, παρουσιάζεται στις εφημερίδες της Αθήνας και της επαρχίας, σε βιβλιοφιλικά μπλογκς, σε βιβλιοπαρουσιάσεις, σε εκδηλώσεις(η) του Γαλλικού Ινστιτούτου. Η εποχή της συνύπαρξης των πολιτισμών στην Ελλάδα του 19ου αιώνα, η γοητεία και ταυτόχρονα η αποστροφή για τον Τούρκο – οι ήρωες του βιβλίου θεωρούν προσβολή το να ονομάζονται Τούρκοι και επιλέγουν το Οθωμανοί – η μαγεία των αριθμών και η ειρωνεία των συμπτώσεων είναι θέματα που ελκύουν την προσοχή του κοινού και προοιωνίζουν – παρά τις γκρίνιες - αναγνωστική απόλαυση και όχι μόνο. Ευχόμαστε κυκλοφοριακή επιτυχία.


Ένα σχόλιο στο Βιβλιοκαφέ:
Παρακολουθώντας πάντα με ενδιαφέρον τη ροή των σχολίων στο Βιβλιοκαφέ – όπου παρουσιάζεται τώρα το βιβλίο – διαβάζω στο σχόλιο του Βαγγέλη Ιντζίδη: «από τον τίτλο νόμιζα ότι μιλά για το Ιμαρέτ το ξενοδοχείο-μοναστήριο της Καβάλαςτην πόλη όπου γεννήθηκε - λένε - ο Ιμπραήμ»

Αυτό στάθηκε η αφορμή να αναζητήσω το Ιμαρέτ.

Ψάχνοντας για το ΙμαρέτΗ φιλέρευνη πένα μου – όπως ευγενικά σχολιάζει η ιστολογική συνοδοιπόρος justme - εκτός από την πάντα διαθέσιμη Γουικιπίντια
προσπάθησε να αναζητήσει και σε άλλες πηγές πληροφορίες για τα Ιμαρέτ. Βρήκα λοιπόν στο βιβλίο του John Robert Barnes από το Google
«An Introduction to religious foundations of the Ottoman Empire, John Robert Barnes, εκδ, E.J. Brill (1986)», ότι τα Ιμαρέτ ήταν βασικά δημόσια εστιατόρια, όπου μπορούσαν να βρουν δωρεάν γεύμα οι ταξιδιώτες, οι φτωχοί και οι περαστικοί και όχι μόνον. Τα ιδρύματα αυτά συντηρούνταν από θρησκευτικά διαπιστεύματα – Wakf ή vakif νομίζω και φαντάζομαι τα γνωστά βακούφια Εκεί πολλές φορές συστεγάζονταν χάνια για φιλοξενία των αστέγων, καραβάν σεράι για τους ταξιδιώτες, τζαμί και αρκετές φορές ιεροδιδασκαλεία. Τα μουσουλμανικά ιεροδιδασκαλεία φημίζονταν για την επιμονή τους στην αποστήθιση του κορανίου. Σε δύο περίφημους ιεροδιδασκάλους κορανομνήμονες στον Πέρση ποιητή Χαβίζ και στον Εβλιγιά Τσελεμπή έχουμε αναφερθεί ήδη σε δυο αναρτήσεις των πινακίδων. Πρωτίστως όμως, τα Ιμαρέτ ήταν συσσίτια όπου τηρώντας διάφορους κανόνες και τυπικά μπορούσε κάποιος να γευματίσει ή να δειπνήσει και σε κάποιες – σπάνιες περιπτώσεις – να πάρει φαγητό για το σπίτι. Σε τελευταία ανάλυση, τα Ιμαρέτ ήταν ένας τρόπος ασφαλιστικής δικλείδας και μετακύλισης κάποιων πόρων – μέσω της φιλανθρωπίας - από τους πλούσιους στους φτωχούς.


Τα Ιμαρέτ στην Ελλάδα



Ένα τέτοιο Ιμαρέτ είναι και το σημερινό ξενοδοχείο στην Καβάλα, αυτό που αναφέρει ο Βαγγέλης (Δείτε ακόμα το αναλυτικό κείμενο της Ελευθερίας Βουλουτίδου από την οποία ζητώ συγγνώμη για τη λανθασμένη πρώτη αναγραφή του ονόματος στο μπλογκ Καβάλα: Κουλτούρα και Κοινωνία στο http://kavala-gv.blogspot.com/   ). Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου ότι όντως πρόκειται για ένα Ιμαρέτ που χτίστηκε στα 1817 από τον Μοχάμετ Αλί που φιλοξενούσε τζαμί, διοικητικά κτήρια, συσσίτια και που τώρα είναι ένα πολυτελές ξενοδοχείο.
Σε ένα άρθρο στο Αθηνόραμα μαθαίνουμε ότι πριν από τέσσερα χρόνια η τιμή του δίκλινου ήταν 300 ευρώ και πως η σημερινή ιδιοκτήτρια – διευθύντρια (;) κατάφερε να πείσει την Αιγυπτιακή κυβέρνηση να της το παραχωρήσει – «άκουγε το κτήριο να κλαίει» δηλώνει στη δημοσιογράφο - και δημιούργησε ένα πολυτελές ξενοδοχείο με ατμόσφαιρα ανατολής – που παραπέμπει άλλοτε στις χίλιες και μια νύχτες, άλλοτε σε ιεροδιδασκαλείο συνδυάζοντας τον ανατολίτικο εξωτισμό με την πολυτέλεια – «συνάντηση με την ιστορία» γράφει το Αθηνόραμα.



Όταν η Σεχραζάτ συνάντησε τον ιεροδιδάσκαλο Χαβίζ.
Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε. Από ότι γράφεται και εμείς διαβάζουμε στα κείμενα των διαφημιστικών παρουσιάσεων, αυτό που προσπαθεί να ικανοποιήσει η ακριβή και πολυτελής διαμονή είναι η εξωτική διάθεση απέναντι στην Ανατολή των απολαύσεων (1) ονομάζοντάς την "συνάντηση με την ιστορία". Η πραγματική ιστορία του Ιμαρέτ θα θύμιζε περισσότερο συσσίτιο ή τα γεύματα του Στρατού της Σωτηρίας και της εβραϊκής Μασβία στη Νέα Υόρκη, όπου δεν συνηθίζονται - καλόγουστα δε λέω – τριανταφυλλάκια στους νιπτήρες.


Εξωτισμός, αισθησιασμός σε συνδιασμό με μοναστηριακή αυστηρότητα, μια και στο σάιτ πληροφορούμαστε ότι το ξενοδοχείο Ιμαρέτ διαθέτει τη "Σουίτα χίλιες και μια νύχτες" αλλά και την "αίθουσα του μεντρεσέ" που είναι το ιεροδιδασκαλείο. Δεν γνωρίζω, σχολιάζω μόνο ότι διαβάζω, αν το ξενοδοχείο είναι επισκέψιμο στο ευρύ κοινό – έστω με εισιτήριο. Αν δηλαδή η πολιτιστική παρέμβαση – ακόμα και με την εξωτική της προδιάθεση – είναι τελικά διαθέσιμη ως κοινό αγαθό.

Τα κυκλικά ερείπια στο Ιμαρέτ της ΆρταςΤι γίνεται όμως με το άλλο Ιμαρέτ; Το Ιμαρέτ της Άρτας; Από το άρθρο του Ευθύμιου Σακκά
στο ARTA PRESS που γράφτηκε με αφορμή το βιβλίο του Γ. Καλπούζου μαθαίνουμε ότι υπάρχει όντως μια περιοχή Μαράτι στην Άρτα – παραφθορά του Ιμαρέτ – όπου όμως πρέπει να ψάξεις, για να βρεις το Ιμαρέτ.
Αρχικά ήταν εκκλησία του Ιωάννου του Προδρόμου, κατόπιν μουσουλμανικό ορφανοτροφείο – να η φιλανθρωπική διάθεση της περιουσίας του Βακουφίου - και κατόπιν εκκλησία πάλι του Αγ. Ιωάννη του Ρώσου.
Οι φωτογραφίες που παρατίθενται στην ουσία μιλούν για ερείπια – τα κυκλικά ερείπια του Μπόρχες. Το άρθρο του κ. Σακκά – και ακόμα χειρότερα οι φωτογραφίες – μιλούν για τραγική εγκατάλειψη. Παρατίθεται ο Πεσσόα και το απόφθεγμα του περί ερειπίων: «ευτυχώς ή δυστυχώς δε χρησιμεύουν σε τίποτε» σαν ξόρκι στην προσπάθεια εκλογίκευσης της ανικανότητας των αρχών να διασώσουν ό τι έχει κληροδοτηθεί από το παρελθόν.

Τα κεράκια bvlgari στους νιπτήρες της Καβάλας ή τα κυκλικά ερείπια της Άρτας;Τι διασώθηκε στη μια περίπτωση και για ποιον; Είναι καλύτερα έτσι; Τα μνημεία της Παγκόσμιας κληρονομιάς δεν γίνεται να έχουν άλλη τύχη; Θα γίνονται πολυτελή ξενοδοχεία ή pub – από αυτή την τύχη κινδυνεύει η πλεονάζουσα εκκλησία της Αγίας Μαργαρίτας του Κέντιγκτον στο Λάουθ του Λίνκολνσάιρ – εκεί όπου ήταν ο τάφος του Ανδρέα Κάλβου - που δημοπρατείται ή θα διαλύονται οριστικά στη σκόνη του χρόνου;

(1) Εd. Said, Οριενταλισμός Η πιο προκλητική σύγχρονη πολιτισμική μελέτη: Μια έντονη πολεμική της αντιμετώπισης που παραδοσιακά επιφυλάσσει η Δύση στην Ανατολή, Μετάφραση Φώτης Τερζάκης, εκδόσεις Νεφέλη 1996



ΥΓ.

Διαβάστε ακόμα: Ο μιναρές του Ρεθύμνου του Γιάννη Κοτζαμπασάκη στο Ikor. Μια ακόμα ταλαιπωρία ενός μνημείου.

ΥΓ2


Για τα συσσίτια

H περιπλάνηση στο διαδίκτυο, με αφορμή την αναζήτηση στοιχείων για τη ζωή της Ρωσίδα; Ποιήτριας Μαρίνας Τσβετάγιεβα (πρβλ. σχετικό σχόλιο στο
Substratum έφερε στην επιφάνεια το βιβλίο του Αμερικανού Σλαβιστή Simon Karlinsky, Marina Tsvetaeva: The Woman, Her World, and Her Poetry από το CUP.
Τι σύμπτωση λοιπόν! Η Τσβετάγιεβα, γεννήθηκε στα 1892 τη χρονιά της πολύ μεγάλης πείνας από την καταστροφή της σοδειάς την προηγούμενη χρονιά. Αυτή η πείνα λέγεται ότι ταρακούνησε τη ρωσική κοινωνία από τα θεμέλια της απάθειας που χαρακτήριζε το τέλος της δεκαετίας του 1880.
Η έκταση και το εύρος της προσπάθειας για την ανακούφιση από τη πείνα – το λιμό σηματοδοτήθηκε όχι τόσο από τις προσπάθειες της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κόσμο αλλά από αυτές των διανοουμένων που ενεργοποιήθηκαν από μόνοι τους, Ο Βλαντιμίρ Κορολένκο, ένας από τους στρατευμένους πολιτικά συγγραφείς της εποχής του, συμμετείχε στη μάχη κατά του λιμού και έγραψε ένα βιβλίο σχετικά με αυτό.
Ο Άντον Τσέχοφ εγκατέλειψε κάθε συγγραφική δραστηριότητα και ρίχτηκε σε μια οργανωμένη εκστρατεία για να εμποδίσει τους αγρότες να σφάξουν τα άλογά τους για να τα φάνε, πράγμα που θα τους στερούσε τη δυνατότητα να έχουν υποζύγια για να οργώσουν την επόμενη άνοιξη. ‘Οταν το λιμό ακολούθησε το επόμενο καλοκαίρι ο λοιμός – η χολέρα, ο Τσέχωφ και πάλι πρόσφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες του σαν ιατρικός επιθεωρητής.

Ο Λέων Τολστόι, που δεν θεωρούσε πια τον εαυτό του συγγραφέα εκείνη την εποχή αλλά μάλλον ηγέτη μιας θρησκευτικής αίρεσης, και οι οπαδοί του, οι Τολστοιανοί οργάνωναν συσσίτια – (να η χριστιανική πλευρά της προσφοράς του Ιμαρέτ) – και συγκέντρωναν χρήματα για τα θύματα της πείνας.

Μια ακόμα παρατήρηση: Το Φεβρουάριο του 1892, ένας νέος φοιτητής της νομικής ο Ντιαγκίλεφ πήγε στο σπίτι του Τολστόι στη Μόσχα για να συνεισφέρει τη φιλανθρωπική προσφορά του και να συζητήσει διάφορα ηθικά θέματα. Στην άλλη όχθη, ήταν ο νεαρός επαναστάτης Βλαντιμίρ Ουλιάνοφ - ο Λένιν δηλαδή – ο οποίος οργάνωσε μια εκστρατεία απαξίωσης και δολιοφθοράς εναντίον των οργανώσεων αντιμετώπισης της πείνας γιατί κατά την άποψη του όσο περισσότερο λιμοκτονούσαν οι χωρικοί, τόσο πιο εύκολο θα ήταν να εξεγερθούν και να επαναστατήσουν.






Πηγές Εικόνων
http://www.touregypt.net/featurestories/syrian34.jpg
http://ashthefoodie.files.wordpress.com/2008/07/kar20sevaks20at20golden20temple20langar_220800x600.jpg
http://www.schjolberg.com/images/Greece,%20Kavala,%20Hotel%20Imaret%20at%20night%20-%20Photo%20by%20Imaret.jpg
http://www.relaischateaux.com/RelaisChateaux/img/adherent/imaret/imaret-1-gd.jpg
http://www.artapress.gr/systemImages/Articles/36/imaret%201.jpg
http://www.artapress.gr/systemImages/Articles/36/imaret%202.jpg

41 σχόλια:

βαγγελης ιντζιδης είπε...

KAI H MEIΞΗ METISSAGE
Καλά κρατεί:
(1) η συνύπαρξη των βαλκανικών λαών στον 19ο αι. τον αιώνα των εθνών-κρατών (σχηματισμοί εθνών –κρατών απαρχή της αμφισβήτησης αυτοκρατοριών και αποικιοκρατίας-απαρχή)
(2) η κοινή καταγωγή της προσφοράς σε όλες τις θρησκείες
(μουσουλμανικά ή χριστιανικά μοναστήρια: συσσίτια μια υπόμνηση προσφοράς του θεϊκού στο ανθρώπινο αλλά και η διαμάχη για την ερμηνεία του θεϊκού: Ποιος ερμηνεύει το ΄Αλλο: ο στοχασμός του διαφωτισμού των οραματιστών των βαλκανικών επαναστάσεων ή το κήρυγμα της μισαλλοδοξίας...Ρήγας Φεραίος ή...)
(3) η οικονομική εξισορρόπηση (κατά κάποιο τρόπο) μέσω των συσσιτίων
(4) η ποιητική της προσφοράς της ποιητικής (Χαβίζ) και της αφηγηματικότητας (Σεχραζάτ)
(5) Η κυκλικότητα του θεϊκού και η ορφάνια της μνημοτεχνικής της ιστορίας στις χριστιανικές εκκλησιές –μουσουλμανικά ορφανοτροφεία-χριστιανικές εκκλησιές
(6) Ο 20ος αι. και ο 21ος αι. απαξίωση της ιστορικότητας στο όνομα του ολοκληρωτικού εθνικισμού ή στο όνομα του κερδοσκοπικού ολοκληρωτισμού (όχι πολύ διαφορετικά αυτά τα δύο...)
Και τα έξι ζητήματα είναι μια πραγματικότητα και η πραγματικότητα είναι πάντα metissage.. Ποιος μπορεί να διαβάσει Γκαίτε χωρίς Χαβίζ, ποιος μπορεί να δει πέτρες και τόξα αρχιτεκτονικά δίχως μνήμη, ποιος μπορεί να αφηγηθεί βάσανα και πάθια των λαών δίχως τις αφηγήσεις που μας συγκρότησαν ως άλλους ή/και ως όμοιους, ποιος μπορεί να επιλέγει τη διαφήμιση δίχως τα ίχνη που αφήνει η ιστορία;
Ποιος;
Ευχαριστώ Πόλυ
Για το αναπόδραστον.
Κανείς δε μπορεί
Βαγγέλης Ιντζίδης
Υγ ΄η όταν μπορεί τότε είναι σαν παρεμβαίνει πάνω στο dna του ανθρώπινου στη γη
(τα τέρατα του ολοκληρωτισμού σε όλους τους λόγους σε όλους τους τόπους)

ikor είπε...

Πολύ ενδιαφέρον! Συμφωνώ ότι η αξία των μνημείων δε μετριέται με τα έσοδα από την "αξιοποίησή" τους.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Βαγγέλη σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου εδώ αλλά και στο Βιβλιοκαφέ που στάθηκε η αφορμή για αυτή την ανάρτηση - αυτό είναι πράγματι διασταύρωση.
Εξαιρετικές και διαφωτιστικές οι παρατηρήσεις σου.

Να προσθέσω και το βλέμμα του Σαίντ στον Οριενταλισμό του. Το Σαίντ που έχεις "προσκαλέσει" στο Metissage και που εμένα τουλάχιστον με φέρνει στον ίσιο δρόμο όταν παρασύρομαι στη μαγεία του εξωτισμού.

Να σου θυμίσω, επίσης ότι εσύ αναγνώρισες τον Σαίντ έξω από το Ηρώδειο (στην εκδήλωση για το Καραβάνι της Αλληλεγγύης) και έτσι είχα την ευκαιρία να του ζητήσω να φωτογραφηθούμε μαζί.

Εν έτει 1996.

Μια από τις συναντήσεις μας με αξιοσημείωτους ανθρώπους.

Idom είπε...

Καλή Άνοιξη!

Idom

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Ikor,

ευχαριστώ για την παρέμβασή σου. Προσέθεσα ως υστερόγραφο στο κείμενο αυτής της ανάρτησης το εξαιρετικό ποστ - με το βλέμμα του ειδικού - για το Μιναρέ του Ρεθύμνου από το ιστολόγιό σου.

Κανένα μνημείο δεν περισσεύει.

βαγγελης ιντζιδης είπε...

:)
Ναι Πόλυ μου
θυμάμαι
εκείνη την εξαίσια εκδήλωση που είχες διοργανώσει περιπατώντας από τον Κεραμεικό μέχρι το Ηρώδειο ανάμεσα στα σήματα της μνήμης και της ιστορίας για τα θύματα του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία
και να και ο Σαιντ
ναι θυμάμαι
όπως κάθε άνοιξη
η μνήμη ξυπνά και τρυπά τους νερόλακκους της νεκρής γης
Βαγγέλης ι.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Idom,

με αφορμή την άνοιξη, σου αφιερώνω ένα ποίημα του Πέρση ποιητή Τζελαλεντίν Ρουμί (σε αγγλική μετάφραση) για αυτήν την επιπόλαιη ζαλάδα της άνοιξης.

Το ξέρω ότι ετοιμάζεσαι πυρετωδώς για την υποστήριξη του διδακτορικού σου, όμως "μην ανοίξεις την πόρτα για το δωμάτιο της μελέτης" σήμερα.

Spring giddiness

Today, like every other day, we wake up empty
and frightened. Don't open the door to the study
and begin reading. Take down a musical instrument.
Let the beauty we love be what we do.
There are hundreds of ways to kneel and kiss the ground.

The breeze at dawn has secrets to tell you.
Don't go back to sleep.
You must ask for what you really want.
Don't go back to sleep.
People are going back and forth across the doorsill
where the two worlds touch.
The door is round and open.
Don't go back to sleep.

I would love to kiss you.
The price of kissing is your life.
Now my loving is running toward my life shouting,
What a bargain, let's buy it.

Daylight, full of small dancing particles
and the one great turning, our souls
are dancing with you, without feet, they dance.
Can you see them when I whisper in your ear?

All day and night, music,
a quiet, bright
reedsong. If it
fades, we fade.

-- Jalaluddin Rumi

Idom είπε...

" There are hundreds of ways to kneel and kiss the ground. "

Καλό!

Πόλυ σ' ευχαριστώ πολύ!
Δυστυχώς στο computer είμαι και μοντάρω τις εικόνες τής παρουσίασης. "Μέσα τα κεφάλια."

Είχε πράγματι πολύ όμορφη μέρα και με χαρά θα δω από το παραθύρι μου αύριο τους χαρταετούς "ασπιδοφόρους να ανεβαίνουνε γελώντας"! Ίσως δω από μακριά και τον δικό σας.

Όσο για την Άνοιξη κτύπησε βαριά την μία μου γάτα, η οποία γυάλισε σήμερα όλα τα πατώματα σουρνάμενη. Τώρα τής έβαλα υπνωτικό στον καφέ της για να μπορέσω να την ρίξω στο πλυντήριο...

Idom

just me είπε...

Είμαι κι εγώ από τόπο όπου ανακατεύτηκαν πολιτισμοί κι όσο κι αν σήμερα η τύχη (και μάλιστα η καλή, στον βαθμό που αποτελεί "φροντίδα") των ελασσόνων μνημείων είναι να γίνονται πολυτελείς καφετέριες και ναοί της σύγχρονης επιβεβλημένης γαστριμαργίας (μέρος του "κερδοσκοπικού ολοκληρωτισμού" όπως τον ονομάζει ο Βαγγέλης Ιντζίδης), οι μνήμες από τις μνήμες ιστοριών που άκουσα παιδί επιμένουν να κρύβονται στις ρωγμές των πέτρινων τοίχων, εκεί που δεν φτάνουν οι πανάκριβοι φωτισμοί.

Η ανάρτησή σου μου γέννησε μια παράξενη νοσταλγία και κάτι σαν ντροπή_ρωγμή στην ακούσια αποκτηθείσα απο-ιστορικοποίησή του εαυτού μου. Άλλο ένα "ευχαριστώ" στη φιλέρευνη πένα σου!
:)

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Justme,

ο απόηχος από τις μνήμες στις ρωγμές των πέτρινων τοίχων
και ο ήχος της φλογέρας που σβήνει από το τραγούδι του ερωτευμένου δερβίση...

Και ο χρόνος, "Ιμαρέτ, στη σκιά του ρολογιού" είναι ο τίτλος του βιβλίου, να μας θυμίζει πως δεν θα είμαστε ποτέ οι ίδιοι.

Ευχαριστώ για την αίσθηση που μετέφερες,
Ευχαριστώ που πέρασες.

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 8 μμ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

κτιριο Γκίνη

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ "ΒΟΔΙΕΣ"

για σκηνοθέτες-ηθοποιούς που μισούν τον Bob Wilson,

για χορευτές-χορογράφους που αντιλαμβάνονται τον αποπροσωποποιητικό χαρακτήρα των release τεχνικών,

για εικαστικούς που ενοχοποιούν τον Chris Burden η τον Damien Hirst,

για αυτούς-ες που όταν αγγίζουν τον-την σύντροφό τους αγγίζουν την ιστορια του-της και όχι την μάζα του-της.

βαγγελης ιντζιδης είπε...

στη ρωσία λοιπόν πήγε η ερευνά σου
διαφωτιστική όπως πάντα
εκεί πήγε και ξαναγύρισε και η δική μου έρευνα και νέα πλαισίωση στο substratum

ναυτίλος είπε...

Τελικά η ανάρτησή σου μου άνοιξε την όρεξη... όχι για διαμονή στις "Χίλιες και μία νύχτες" του Ιμαρέτ (άλλωστε και τα ταπεινότερα των ξενοδοχείων της Αθήνας έχουν πια μια σουίτα με το ίδιο όνομα)ούτε για ένα ταξίδι στο παρελθόν, οπότε σαν οδοιπόρος θα ξαπόσταινα και θα έτρωγα σε ένα Ιμαρέτ, αλλά για ένα ταξιδάκι στην όμορφη Καβάλα...

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Δεν ξέρω αν ακόμα ξεκινούν εμπορικά πλοία φορτωμένα καπνά από το λιμάνι της Καβάλας… Ελπίζω ο Ναυτίλος να βρει το δρόμο του ανάμεσα στις εξέδρες του πετρελαίου στα ανοιχτά και να μην προσαράξει – όπως πάντα – σε μια σπηλιά για να παρατηρεί τις ζωές των άλλων σε αυτό το μυστηριώδες λιμάνι.

Καλό ταξίδι!

βαγγελης ιντζιδης είπε...

Αγαπητή Πόλυ
προστρέχω στη βοήθειά σου
Δεν γνωρίζω διόλου πίστεψέ με πώς να αντιμετωπίσω την Ανια που βάλθηκε να μου στέλνει επιστολές.
Συγγνώμη για την αναστάτωση αλλά τέτοιες ώρες προστρέχει κανείς σε συνοιδοπόρους
Σε ευχαριστώ
Βαγγέλης Ι.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Βαγγέλη,

Θυμάσαι τα φαντάσματα των ηρώων που είχε συναντήσει ο Οδυσσέας στον Κάτω Κόσμο; Ακόμα και ο Ηρακλής – υπήρχε ένα αντίγραφο του Ηρακλή – που επαναλάμβανε στους αιώνες των αιώνων τους άθλους του…

Τι εικόνα και αυτή για τις ψυχές! Έγκλειστες σε μια σκιά της ζωής τους…

Και η Άνια τώρα σου στέλνει ξανά το τελευταίο ρεπορτάζ, το χρονικό της δολοφονίας της. Τη θυμήθηκες, σε θυμήθηκε…Σηκώνει το χέρι και σου χαμογελά που έστησες αυτό το σήμα μνήμης…

Idom είπε...

Παρακαλώ διευκρινίστε:

Στα 300 ευρώ περιλαμβάνεται και παλακίδα ή έστω ένα ουρί (καλά πλυμμένο όμως);
Περιμένω κάποιους φίλους από Αμερική που θέλουν να ζήσουν αυθεντικές εξωτικές νύχτες τής Ανατολής και μαζεύω προτάσεις πού να τους πάω...

Idom

Idom είπε...

Ωχ, ωχ, ωχ, τι έθιξες τώρα με αυτή σου την ανάρτηση, Πόλυ...
Και αναφέρομαι φυσικά στην εγκατάλειψη και κακή συμπεριφορά των Νεοελλήνων στα μνημεία.

Δεν πειράζει όμως, γιατί στην δημοσκόπηση για τον δημοφιλέστερο Έλληνα ψηφίζουμε Μεγαλέξανδρο δαγκωτό και αυτό έχει σημασία.
Βέβαια...
Οπωσδήποτε...
Παντιοτρόπως
Μάλιστα, βραχυπρόθεσμα είναι και πιο οικονομικό.
Αναφανδόν.

Μπλίαξ
Idom

Idom είπε...

Να πω βέβαια και το κακό μου το σχόλιο για αυτούς που μοιράζουν φαγάκι στους πεινασμένους με αντάλλαγμα την υπακοή των πεινασμένων.
Αν είναι μάγκες, ας δίνουν φαγάκι χωρίς αντάλλαγμα, χωρίς ερωτήσεις, χωρίς κατήχηση.
Μπλίαξ plus.

Α, και να θυμίσω τον σύγχρονο ειδικό στην απομνημόνευση τού Κορανίου, τον Σαλμάν Ρούσντι.

Idom

Idom είπε...

" ... Η φιλέρευνη πένα μου – όπως ευγενικά σχολιάζει η ιστολογική συνοδοιπόρος justme ... "

Η "φιλέρευνη πένα μου";
Χα, χα! Εννοείς, "το φιλέρευνο πληκτρολόγιό μου"!

Αμ, θέλουμε την εξέλιξη και τα καλούδια της, αμ μάς αρέσει το ρετρό και η νοσταλγίες...

:-))

Idom

Idom είπε...

Δεν μπορούσα να μην ρίξω το επίπεδο...!

Με το επόμενο link, θα θυμηθείτε την διαφημιστική χιτάρα της Αμερικάνικης Χριστιανικής Αδερφότητας Νέων.
Το θυμήθηκα από τον στίχο
" You can get yourself clean, you can have a good meal".

http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Y-M-C-A-lyrics-Village-People/33E3D31BDDCE747748256DF20009B2A5

Iodm

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Idom,

μα τι σχολιογραφικός οίστρος είναι αυτός; Να υποθέσουμε ότι είναι από τη χαρά σου που έγινες ντόκτορ;

Δεν σε προλαβαίνω βρε παιδάκι μου.

Σε αφήνω να έχεις την τελευταία λέξη, δεν θα απαντήσω σε αυτό τον καταιγισμό εξυπνάδας από μια ακαδημαΙκή αυθεντία, με πατέντα πλέον - ή όχι ακόμα και είναι αποτέλεσμα του άγχους για την υποστήριξη;

Είσαι ευπρόσδεκτος ούτως ή άλλως να ρίχνεις το επίπεδο, εγώ κρατώ σημειώσεις και όταν θα κυκλοφορήσει αυτή η περιβόητη unauthorized βιογραφία σου - που γράφω - θα είναι γεμάτη σπαρταριστά επεισόδια, θα γίνει μπεστ σέλλερ!!!

Χαιρετώ σε.

Idom είπε...

" ... μα τι σχολιογραφικός οίστρος είναι αυτός; ... "

Αργία, μήτηρ πάσης σχολιογραφίας, Πόλη μου!...
:-)

Idom

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Να σε συγχαρώ λοιπόν και καλορίζικος.

Ο Crick δεν ήταν ένας αθεράπευτος τεμπέλης; Δεν τον εμπόδισε όμως να φανταστεί τη δομή του DNA (μπαίνω σε χωράφια που δεν τα ξέρω αλλά οι φήμες αυτό λένε).

Καλή τεμπελιά, καλές αναρτήσεις και καλά σχόλια και φυσικά καλή συνέχεια Ντόκτορ Idom.

Ανώνυμος είπε...

Το κείμενο για το Ιμαρέτ της Καβάλας, από την Ελευθερία Βουλουτίδου (και όχι Ευτυχία - μια μιρή διορθωση στο πληρέστατο άρθρο σας),βρίσκεται αναρτημένο στο blog Καβάλα-Κουλτούρα και Κοινωνία, του Γ. Βουλουτίδη. Το link με την άδειά σας, παραθέτω εδώ: http://kavala-gv.blogspot.com

Ευχαριστώ, τόσο για το κείμενο όσο και για τη φιλοξενία.

Πόλυ Χατζημανωλάκη είπε...

Αγαπητέ φίλε/η,
το σφάλμα απεκατεστάθη. Ζητώ συγγνώμη εκ των υστέρων από την κυρία Ελευθερία Βουλουτίδου για την ατυχή παραποίηση του ονόματός της.

Καλό σας απόγευμα

Ανώνυμος είπε...

There are many precise mistakes in this post and consequently it is misleading.



Take a look at my web site :: http://kidhouse.or.kr

Ανώνυμος είπε...

Wow, marvelous weblog format! How much time have you been writing
a blog for? you make blogging look easy. The general look
of this site is fantastic, not to mention this article material!


my webpage - Silver Jewellery Usa

Ανώνυμος είπε...

They are great! So exciting!

My weblog www.tsctech.com

Ανώνυμος είπε...

Yes, you could download and install Hp Laserjet
1020 printer motorists from this web site, plz observe this like for Hp
laserjet motorist Download for hp 1020.

My web-site; xerox phaser 8560 manual

Ανώνυμος είπε...

hey JOJO kindly deliver me a video clip on the best ways to make pcb making use of laser printer and ferric chloride.


Here is my weblog; xerox phaser 8560 ink

Ανώνυμος είπε...

SIR, PLS SEND ME THIS VIDEO CLIP VIA EMAIL IDEALLY.
CURRENTLY I AM NOT ABLE TO SEE ON INTERNET SITE.


Also visit my web blog xerox phaser 8560 toner

Ανώνυμος είπε...

I've got these ampersand studs & (see what I did there?!) I LOOOVE them! They haven't left my ears since
I got them, & I've gotten SOOO many compliments! They're so adorns & sassy & the
perfect size! I put them on every single day...already contemplating my
next list of characters!

Feel free to surf to my homepage :: myfenerbahce1907.com

Ανώνυμος είπε...

I had to separate my 2600 printer from my computer a few
days ago. When reconnected, there is now a loud whistling noise made by
the printer. It still prints, but the noise is very frustrating.
Any type of idea what could trigger this?

Feel free to surf to my website ... xerox Phaser 8560

Ανώνυμος είπε...

fasthowto.com

Review my web site silver jewellery boxes

Ανώνυμος είπε...

My better half just ordered me a necklace from the website from our son (the
dainty names). I'm so excited to be in the mail. But I adore the vintage lovebirds necklace, it's my
new fave! I'm so printing off a photo for the fridge, hint hint hubby!

Here is my web-site: danon jewellery stockists uk

Ανώνυμος είπε...

Wait no less than 2-month when gold reaches US$1000. At this time its 995.
If you employ a lot of gold, just possible until the values increase to
help you generate a better profit.
References
:

Here is my web page :: danon jewellery israel (http://butchraw.com/read_blog/7684/danon-jewellery-is-a-girls-best-friend)

Ανώνυμος είπε...

Hello mates, how is all, and what you want to say about
this article, in my view its in fact amazing designed for me.


My web-site - Buy LG 42LS5600 ()

Ανώνυμος είπε...

It worked for my Samsung ML-1210. Thanks. I will choose a new printer as a result of
Home windows 8.

My website xerox phaser 8560mfp driver

Ανώνυμος είπε...

I love fashion blogs, I recieve great ideas from their store and yours
especially.

My site - danon jewellery england ()

Ανώνυμος είπε...

Lastly I discovered something that worked! Many thanks for your article .

..

Also visit my blog - xerox phaser 8560mfp d